Szanowni Państwo!
Informujemy, iż w tym roku do Państwa Urzędu Miasta/Gminy będą przyjeżdżać raz w miesiącu nasi pracownicy w celu udzielenia informacji, przyjęcia zeznań podatkowych.
Harmonogram dyżurów przedstawia się następująco:
Dyżury pracowników
Urzędu Skarbowego
w godzinach od 8:00 do 14:00
w Sali 2
21.02.2012
21.03.2012
18.04.2012
Informujemy, również iż formularze zeznań podatkowych dostępne są:
• w Państwa Urzędzie Miasta/Gminy,
• w siedzibie Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim, przy ul. Piłsudskiego 35-37,
• w siedzibie Punktu Obsługi Podatników w Łobzie, przy Pl. Spółdzielców 2,
• na stronie internetowej Ministerstwa Finansów: www.mofnet.gov.pl.
Wypełnione formularze zeznań podatkowych mogą być złożone:
• w trakcie trwania dyżuru w Państwa Urzędzie Miasta/Gminy,
• w siedzibie Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim, przy ul. Piłsudskiego 35-37,
• w Punkcie Obsługi Podatników w Łobzie, przy Pl. Spółdzielców 2,
• za pośrednictwem poczty – list polecony musi być nadany w polskiej
placówce pocztowej nie później niż do godz. 24.00, 30.04.2012 r.,
• drogą elektroniczną.
Informujemy, również iż:
• W dniach 26, 27 i 30 kwietnia 2012 r. w siedzibie Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim przy ul. Piłsudskiego 35-37 będą pełnione dyżury przyjmowania zeznań w godzinach od 7:00 do 18:00.
----------------------------------------------------------
INFORMACJA DLA PŁATNIKÓW!!!
Rozlicz i przekaż do Urzędu Skarbowego PIT-11 elektronicznie - za pośrednictwem systemu e-deklaracje !
W związku z zakończeniem roku podatkowego 2011 zbliża się jednocześnie okres obowiązkowego sporządzenia i przekazania urzędowi skarbowemu imiennych informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach sporządzonych według ustalonego wzoru.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim zwraca się do Państwa z gorącą prośbą o rozliczenie jak również przekazanie do Urzędu Skarbowego PIT-11 elektronicznie - za pośrednictwem systemu e-deklaracje.
Do zalet e-deklaracji podatkowych możemy zaliczyć:
● bezpieczeństwo danych ujawnionych w deklaracjach,
● oszczędność czasu i kosztów związanych ze sporządzaniem, wysyłką i przechowywaniem deklaracji.
KOMUNIKAT
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim uprzejmie przypomina, że w przypadku składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez pełnomocnika, koniecznym jest złożenie do urzędu skarbowego w formie papierowej formularza UPL-1 przed przystąpieniem do składania w formie elektronicznej wszystkich deklaracji, w tym informacji PIT-11.
Uwaga:
Powyższy komunikat nie dotyczy podatników, którzy wcześniej złożyli już takie pełnomocnictwo(UPL-1) i nie zostało ono odwołane na formularzu OPL-1.
----------------------------------------------------------
PIT 2011 JAK ROZLICZYĆ SIĘ PRZEZ INTERNET
W rozliczeniu za 2011 r. podatnicy mogą w uproszczony sposób, bez
e-podpisu z kwalifikowanym certyfikatem przesyłać formularze zeznań podatkowych PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39.
Podatnicy mają również możliwość przesyłania formularzy: PIT-16, PIT-16A, PIT-19A, PIT-28.
Szczegóły na stronie internetowej www.e-deklaracje.gov.pl.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat:
Powyższa usługa skierowana jest do podatników składających zeznania roczne PIT-37 i PIT-36, w tym dla osób rozliczających się wspólnie z małżonkiem oraz PIT-36L, PIT-38, PIT-39. Małżonkowie, którzy chcą złożyć wspólne zeznanie za 2011 r. przez Internet nie muszą składać dodatkowego upoważnienia do podpisywania e-deklaracji.
Ministerstwo Finansów chcąc zapewnić bezpieczeństwo świadczonej usługi, wprowadziło bezpłatny podpis elektroniczny oparty na unikatowych cechach podatnika: PESEL, NIP (jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą albo jesteś zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług albo płatnikiem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne za zatrudnionego podatnika), imię i nazwisko, data urodzenia oraz kwota przychodu wykazana w zeznaniu rocznym za 2010 rok.
Podatnicy mogą złożyć zeznanie drogą elektroniczną do dnia 30.04.2012r., ale warto pamiętać, że złożenie zeznania przez Internet w ostatniej chwili wiąże się z ryzykiem nieotrzymania Urzędowego Poświadczenia Odbioru na czas. Może się tak zdarzyć w przypadku wystąpienia błędów, np. po wpisaniu błędnej kwoty przychodu z ubiegłorocznego zeznania. W takim wypadku zeznanie nie zostanie złożone w terminie. Dlatego namawiamy do jak najszybszego złożenia zeznania i nie korzystania z drogi elektronicznej komunikacji z urzędem w ostatniej chwili.
Dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania podatkowego jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które każdy użytkownik systemu otrzyma po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza zeznania.
W rozliczeniach elektronicznych za 2011 r. możliwe jest korygowanie e-PIT tą samą drogą, czyli przez Internet.
Szczegółowe informacje na temat wypełniania e-deklaracji, a także aplikacja przy pomocy której można dokonać rozliczenia znajdują się na stronie: www.e-deklaracje.gov.pl .
W celu wysłania zeznania bez podpisu kwalifikowanego należy zapoznać się z instrukcjami ze strony internetowej. Pobrać i zainstalować oprogramowanie Adobe Reader (8.1.4 lub nowszy) oraz wtyczkę (plugin). Pobrać interaktywny formularz PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 lub PIT-39. Wypełnić formularz i wysłać dane z formularza. Zachować otrzymany z systemu numer referencyjny. Wygenerowany numer referencyjny nie jest Urzędowym Poświadczeniem Odbioru!
Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO) jest dokument wyświetlany po naciśnięciu przycisku „Wyświetl UPO” na interaktywnym formularzu Urzędowe Poświadczenie Odbioru Dokumentu Elektronicznego.
Po wciśnięciu przycisku „Wyświetl UPO” pojawia się wyłącznie dla dokumentów, dla których po naciśnięciu przycisku „Pobierz UPO” status dokumentu będzie 200.
Wszystkie inne komunikaty świadczą o niezłożeniu dokumentu. Dla dokumentów ze statusami innymi niż 200 nie będzie widoczny przycisk „Wyświetl UPO”, a przesyłane zeznanie nie trafi do systemu (nie zostanie złożone).
Internetowe zeznanie podatkowe możemy złożyć, bez czekania w kolejce w urzędzie skarbowym lub na poczcie. Inną zaletą jest to, że komputerowy program wykona wszystkie niezbędne obliczenia za nas. Jedyne o co musimy się zatroszczyć, to poprawne wpisanie podstawowych danych do formularza.
Prawidłowo wypełnione i przesłane zeznanie spowoduje zdecydowanie szybszy zwrot nadpłaty!
Wszystkie informacje oraz instrukcje dostępne są na stronie internetowej www.e-deklaracje.gov.pl.
Infolinia systemu e-Deklaracje Krajowa Informacja Podatkowa
(pomoc w sprawie procedur składania deklaracji)
tel. 0 801 055 055
tel. 022 330 03 30
Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 18:00
Pomoc Techniczna systemu e-Deklaracje
(pomoc w sprawie problemów technicznych przy obsłudze systemu)
tel. 022 694 49 74
e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl
Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:15 - 16:15
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |