W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 706) w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników ogłasza się możliwość skorzystania z takiej pomocy za pośrednictwem szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013.
Pomoc finansowa na zakup podręczników skierowana jest do uczniów uczęszczających do klas I – IV w szkołach podstawowych, I szkoły ponadgimnazjalnej w roku szkolnym 2012/2013, oraz na zakup podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wcześniej.
Pomoc udzielona będzie uczniom z rodzin, w których dochód nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie w odniesieniu do uczniów:
W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia słabo widzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów należy dołączyć kopię ważnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczającym w roku szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Wartość pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników nie może przekroczyć:
Uzupełniony wniosek składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013 wraz z załącznikami tj.:
a) dowodem zakupu podręczników – dowodem takim jest
* w przypadku zakupów indywidualnych:
- faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna) lub rachunek,
- paragon, czy też oświadczenie o zakupie podręczników z informacją o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. „Wyprawka szkolna”
* w przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zwracane są po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego: imię i nazwisko ucznia, klasę do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów;
b) zaświadczeniem o wysokości dochodów netto członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym;
c) w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;
d) w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego;
e) w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia słabo widzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów należy dołączyć kopię ważnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Wnioski dostępne są w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Dobrej.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ W DOBREJ : od 16 sierpnia 2012 r. do 5 września 2012 r.
Dyrektor szkoły
mgr Ewa Dmochowska- Hatalska
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |