Szanowni Mieszkańcy Gminy Dobra,
W związku z docierającymi do naszej jednostki sygnałami dotyczącymi błędnie przekazywanych Państwu informacji na temat dalszego funkcjo-nowania Posterunku Policji w Dobrej pragnę przybliżyć Państwu proces reorganizacji oraz przekonać do słu-szności podjęcia takich działań.
Proces reorganizacji w Policji trwa już od kilku lat. Zmiany te mają na celu poprawę bezpieczeństwa mieszkańców i powodować będą to, iż więcej policjan-tów będzie widocznych na ulicach, natomiast mniej „za biurkami”. Wcielenie struktur istniejącego Posterunku Policji w Dobrej do struktur powstającego Komisariatu Policji w Resku ma na celu zapewnienie Państwu całodobowej służby patrolowej, a przede wszystkim co jest dla Państwa najistotniejsze skrócenie czasu dotarcia funkcjonariuszy na zgłaszaną interwencję.
W chwili obecnej Posterunek Policji w Dobrej liczy 7 funkcjonariuszy tj. Kierownik Posterunku, trzech dzielni-cowych, dwóch policjantów kryminal-nych oraz jeden policjant wykonujący czynności patrolowo – interwencyjne.
Jeżeli chodzi o ich liczbę to po reorganizacji nic się nie zmieni. Z Posterunku Policji w Dobrej zostanie przeniesiony do Komendy Powiatowej Policji w Łobzie jedynie funkcjonariusz pełniący obowiązki Kierownika Posterunku, jednakże otrzymacie Państwo dodatkowego funkcjonariusza pełniącego obowiązki patrolowo – interwencyjne tak aby było ich dwóch. Tak więc liczba policjantów, którzy będą po reorganizacji pełnić służbę w Punkcie Interesantów w Dobrej będzie to nadal siedmiu funkcjonariuszy.
Szanowni Państwo wcielenie Posterunku Policji w Dobrej w struktury Komisariatu Policji w Resku pozwoli w przypadku większych imprez masowych, meczy czy też jarmarków delegować do ich zabezpieczenia funkcjonariuszy Komisariatu, gdyż policjanci Posterunku sami nie byli by w stanie takiego zabez-pieczenia dokonać.
Posterunek Policji to tylko budynek, który sam w sobie nie zapewni bezpieczeństwa mieszkańcom. Bezpieczeństwo to zapewnić mogą jedynie zmotoryzowani, zarządzani przez dyżurnego jednostki, mobilni policjanci, którzy pełnić będą służbę przez całą dobę. Reorganizacja ma przyczynić się do tego, że będzie ich więcej „na ulicy”. Kierownik Posterunku w Dobrej mając do dyspozycji sześciu funkcjonariuszy nie ma możli-wości do prawidłowego zaplanowania służby i zapewnienia mieszkańcom całodobowych patroli policji, natomiast sam obłożony jest licznymi obowiązkami często wykraczającymi poza zakres jego obowiązków. Reorganizacja Posterunku Policji w Dobrej przyczyni się do tego, że więcej funkcjonariuszy będzie w terenie, dzielnicowi będą odciążeni od pracy biurowej, aby mogli być widoczni w swoim rejonie, uczestniczyć w spotka-niach Zespołu Interdyscyplinarnego, a także mieć rozpoznanie i pomagać Państwu w nurtujących problemach.
Reorganizacja Posterunków Policji na terenie całego naszego powiatu przyczyni się do tego, iż mieszkańcy m.in. gminy Dobra zyskają większą liczbę całodobowych patroli, a tym samym większe poczucie bezpie-czeństwa, większą skuteczność w działaniu oraz szybszą reakcję na zgłoszenie. W dzisiejszej dobie cyfryzacji i technologii praktycznie większość interwencji zgłaszanych jest telefonicz-nie, rzadko kto osobiście udaje się do Posterunku celem złożenia zgłoszenia. Obywatele zgłaszający interwencje telefonicznie dzwonią bezpośrednio do dyżurnego w Łobzie, który dzięki
reorganizacji będzie mógł skutecznej zadysponować służbę, a miesz-kańcy zyskają szybsze przybycie patrolu na miejsce interwencji.
Szanowni Państwo reor-ganizacja to zmiana na lepsze, poprawa Waszego bezpieczeństwa, obniżenie kosztów stałych funkcjonowania posterunku i tym samym racjonalne wykorzystywanie publicznych pieniędzy, a przede wszystkim skuteczność w działaniu policjantów.
Reorganizacja nie wiąże się z likwi-dacją Posterunku Policji w Dobrej. Mylne spojrzenie na ten proces powoduje to, iż mieszkańcy czują się zagrożeni, gdyż przekazywane im są nieprawdziwe informacje. Nieprawdą jest, że Posterunek Policji w Dobrej zostanie zlikwidowany. Reorganizacja to zmiana organizacji w tym przypadku zmiana Posterunku Policji w Punkt Przyjęć Interesantów, a nie likwidacja.
/Rzecznik Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Łobzie/
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |