Informacja
o przyczynach wzrostu od dnia 01 lipca 2019 r. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Dobra
Szanowni Mieszkańcy,
Informujemy, że od lipca 2019 r. Celowy Związek Gmin R-XXI w Słajsinie (CZG R-XXI) wprowadza znaczne podwyżki opłat za zagospodarowanie odpadami komunalnymi dostarczanymi także przez naszą Gminę. Spowodowało to niestety konieczność zwiększenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi ponoszonymi przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie naszej Gminy.
Główną przyczyną wzrostu opłat są duże problemy finansowe związku R-XXI, którego deficyt sięga
6 mln zł. Aby Celowy Związek nie utracił płynności finansowej, przewodniczący zarządu zadecydował,
że jedynym wyjściem będzie podniesienie opłat za każdą tonę odbieranych odpadów. O ile CZG R-XXI podniesie opłaty?:
- odpady zmieszane: z 247 zł do 310 zł (25%), - zużyte opony: z 240 zł do 500 zł (108%), - popiół: z 200 zł do 310 zł (55%), - odpady zielone: z 150 zł do 200 zł (33%) |
- gabaryty: z 240 zł do 400 zł (66%), - beton, gruz ceglany: z 180 zł do 310 zł (72%), - papa: z 240 zł do 600 zł (150%), - sprzęt elektr. i elektron.: z 0 zł do 600 zł, |
- zmieszane odpady opakowaniowe: z 0 zł do 170 zł |
Wzrost stawek nie jest spowodowany zwiększonymi kosztami funkcjonowania systemu odpadami komunalnymi w naszej gminie, lecz nieuniknionymi podwyżkami opłat w CZG R-XXI.
Powyższe okoliczności spowodowały konieczność zmiany stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi z 11,80 zł na 15,50 zł – w przypadku odpadów zbieranych selektywnie oraz z 23,60 zł na 31,00 zł – w przypadku odpadów zbierane nieselektywnie.
Podwyższone stawki muszą zapewnić samobilansowanie się systemu, ponieważ Gmina nie może dopłacać do jego funkcjonowania. Zmiana stawki nie powoduje konieczności składania nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości.
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |