Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców naszej gminy, w szczególności właścicieli posesji zlokalizowanych w obrębie Rynku Miejskiego w Dobrej, w dniu 1 października br. zakończył się drugi etap montażu i konfiguracji monitoringu wizyjnego naszego miasta i tym samym monitoring na rynku został uruchomiony. Gmina Dobra, która objęta jest badaniami „Bezpieczne miasto” postanowiła, że system dozoru wizyjnego będzie stanowił ważny element w lokalnej polityce bezpieczeństwa. Zamontowana pierwsza kamera ma przede wszystkim poprawić funkcjonalność monitoringu obiektu Urzędu Miejskiego, ale także przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa rynku, przyległych ulic oraz skrzyżowania ulicy Armii Krajowej i Kościuszki.
Miejski monitoring wizyjny jest coraz powszechniej stosowanym narzędziem dodatkowego zabezpieczenia przestrzeni publicznej. System ten zwiększy poczucie bezpieczeństwa mieszkańców, będzie oddziaływać prewencyjnie, przeciwdziałać aktom wandalizmu, zapobiegać przestępstwom, wykroczeniom i wypadkom oraz umożliwi przypisanie winy i odpowiedzialności za popełnione czyny.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (zwanego dalej „RODO”) informuję, iż:
1. Administrator danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Dobra z siedzibą w Dobrej (72-210) przy ulicy Rynek 1.
2. Inspektor Ochrony Danych
Z Inspektorem Ochrony Danych może się Pani/ Pan skontaktować mailowo: iod@dobragmina.pl.
3. Cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Monitoring prowadzony jest w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz przeciwdziałania przypadkom naruszenia spokoju i utrwalenia dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c. RODO, w związku z art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2020 poz. 713 z późn. zm.).
4. Informacje o kategoriach odbiorców danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione:
- dostawcom usług technicznych i organizacyjnych (w szczególności dostawcom i podmiotom wyspecjalizowanym w zapewnianiu obsługi technicznej systemów teleinformatycznych);
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
5. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:
Nagrania obrazu zawierające dane osobowe przetwarza się wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres nieprzekraczający 30 dni od dnia nagrania.
6. Prawa przysługujące osobie, której dane są przetwarzane:
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ograniczenia ich przetwarzania.
7. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ulicy Stawki 2, jako organu nadzorczego w sprawach ochrony danych osobowych.
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |