Informacje o deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Właściciel nieruchomości zamieszkałej na terenie Gminy Dobra, zobowiązany jest złożyć w Urzędzie Miejskim w Dobrej w terminie do dnia 15 maja 2013 r.
Deklaracja w załączniku:
Objaśnienia do deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałej
Deklarację zobowiązany jest złożyć właściciel nieruchomości zamieszkałej, położonej na terenie gminy Dobra. Za właściciela uważa się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.
Część A. Okoliczności powodujące obowiązek złożenia deklaracji. W przypadku złożenia deklaracji po raz pierwszy należy zaznaczyć (stawiając „X”) pole numer 1. W przypadku zmiany deklaracji należy zaznaczyć (stawiając „X”) pole numer 2.
Część B. Składający deklarację. Należy zaznaczyć tylko jedno z wymienionych pól, w zależności od tytułu prawnego do posiadanej nieruchomości. Właściciele nieruchomości zaznaczają (stawiając „X”) pole numer 1. Współwłaściciele nieruchomości zaznaczają (stawiając „X”) pole numer 2. Osoby posiadające nieruchomość w użytkowaniu (np. mieszkańcy mieszkań komunalnych) zaznaczają (stawiając „X”) pole numer 7.
Część C. Dane składającego deklarację i dane nieruchomości. Należy zaznaczyć tylko jedno z wymienionych pól. Osoby fizyczne zaznaczają (stawiając „X”) pole numer 1. Osoby prawne (posiadające osobowość prawną), zaznaczają (stawiając „X”) pole numer 2. Jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej zaznaczają pole numer 3.
C.1. – C3. Należy podać imię, nazwisko oraz PESEL składającego deklarację.
C.4. – C.6. Należy podać pełną nazwę instytucji / firmy oraz jej REGON i NIP. Osoby fizyczne nie wypełniają tych pól.
C.7. Numer telefonu kontaktowego – numer kontaktowy pozwoli na bezpośredni kontakt ze składającym deklarację.
C.8. Pkt od 1 do 7. Należy podać kompletne dane adresowe nieruchomości, na której powstają odpady komunalne.
C.9. Adres zamieszkania – należy wypełnić wtedy, gdy adres jest inny, niż w części C.8.
C.10. Adres do korespondencji – należy wypełnić wtedy, gdy adres jest inny, niż w części C.8. lub C.9.
Część D. Dane dotyczące zamieszkałej części nieruchomości. D.1. Należy zaznaczyć łączną ilość wszystkich osób zamieszkałych na nieruchomości, której dotyczy deklaracja, stawiając „X” w odpowiednich polach. W przypadku, gdy na nieruchomości zamieszkuje więcej niż sześć osób, to należy zaznaczyć pole (stawiając „X” ) o nazwie „więcej niż sześć tj.” i wpisać w następnych polu łączną ilość osób zamieszkałych na nieruchomości.
Część E. Informacje dodatkowe, które nie wpływają na wysokość opłaty, ale są niezbędne do celów sprawozdawczych
E.1. W przypadku, gdy na terenie nieruchomości znajduje się teren zielony (np. trawnik, ogródek itp.), należy zaznaczyć (stawiając „X”) pole „tak”,. W innym przypadku należy zaznaczyć pole „nie”
E.2. Jeżeli na terenie nieruchomości znajduje się teren zielony to należy (stawiając „X” ) zaznaczyć odpowiednie pole z powierzchnią takiego terenu.
E.3. W przypadku, gdy na terenie nieruchomości znajduje się kompostownik, na którym kompostowane są odpady pochodzenia roślinnego, należy zaznaczyć (stawiając „X”) pole „tak”. W innym przypadku należy zaznaczyć pole „nie”
E. 4. Jeżeli na terenie nieruchomości znajduje się kompostownik to należy (stawiając „X” ) zaznaczyć odpowiednie pole z pojemnością takiego kompostownika.
E.5. Należy wskazać (poprzez zaznaczenie odpowiednich pól), sposób gromadzenia/zagospodarowania ścieków bytowych. W przypadku nieruchomości, które są podłączone do kanalizacji sanitarnej, należy zaznaczyć pole numer 1. Jeżeli nieruchomość wyposażona jest w zbiornik bezodpływowy to należy zaznaczyć pole numer 2 oraz podać pojemność zbiornika bezodpływowego (w m3). Jeżeli nieruchomość wyposażona jest w przydomową oczyszczalnię ścieków to należy zaznaczyć pole numer 3 oraz podać przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków (w m3/dobę).
E.6. W przypadku, gdy na terenie nieruchomości prowadzona jest działalność gospodarcza, należy zaznaczyć pole „tak”. W innym przypadku należy zaznaczyć pole „nie”.
Część F.1. Obliczenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Należy w polu numer 2 wpisać zadeklarowaną w części D.1. ilość mieszkańców. Następnie należy pomnożyć stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ( wymienioną w polu numer 1), z zadeklarowaną ilością mieszkańców (wymienioną w polu numer 2) i wynik tego mnożenia wpisać w polu numer 3 – „Miesięczna opłata”. Wartość w polu numer 3 stanowić będzie miesięczną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na danej nieruchomości.
F.2. Oświadczenia i podpis składającego deklarację. Należy podać nazwę miejscowości (pole numer 1) oraz datę wypełnienia deklaracji (pole numer 2) oraz w polu numer 3, składający deklarację składa czytelny podpis.
Załącznik do deklaracji
W tabeli o nazwie „Oświadczam, że na nieruchomości zamieszkują następujące osoby”, należy podać dane wszystkich osób, zamieszkujących na nieruchomości, której dotyczy deklaracja (także tych osób, które zamieszkują nieruchomość, pomimo tego, że nie są na niej zameldowane)
W tabeli o nazwie „Oświadczam, że na nieruchomości są zameldowane, lecz nie zamieszkują następujące osoby”, należy podać dane wszystkich osób, które są zameldowane na nieruchomości, której dotyczy deklaracja, lecz na niej nie zamieszkują. Należy także podać przyczynę niezamieszkiwania. Brak podania przyczyny niezamieszkiwania może spowodować naliczenie dodatkowej opłaty za taką osobę.
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |