Burmistrz Dobrej
ul. Rynek 1
72-210 Dobra
ogłasza otwarty konkurs na:
powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym z terenu gminy Dobra w roku 2023.
I. Informacje wprowadzające
1. Podstawą prawną do ogłoszenia niniejszego konkursu i realizacji będącego jego przedmiotem zadania jest:
2. Przedmiotem konkursu jest powierzenie realizacji zadania publicznego, mającego na celu działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym z terenu gminy Dobra w roku 2023.
W zakres zadania wchodzi przede wszystkim działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym polegająca:
a) na działaniach służących poprawie stanu fizycznego i psychicznego seniorów między innymi poprzez warsztaty, grupy wsparcia, pomoc psychologiczną, działania profilaktyczne, usprawniające i rehabilitacyjne;
b) prowadzenie działań edukacyjnych, w tym z zakresu rozwoju osobistego oraz kształcenia ustawicznego;
c) organizacja działalności kulturalnej, artystycznej i krajoznawczo – turystycznej.
II. Wysokość planowanych środków przeznaczonych na realizację zadania:
13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych 00/100).
III. Zasady przyznawania dotacji
1. Dotacja zostanie przyznana zwycięzcy niniejszego konkursu.
2. Oferty na realizację zadania będącego przedmiotem konkursu mogą składać wszelkie podmioty wymienione w art. 3 Ustawy.
3. Burmistrz Dobrej dokona wyboru zwycięzcy konkursu na podstawie oceny merytorycznej złożonych ofert, ze szczególnym uwzględnieniem:
4. Realizacja zadania zostanie powierzona zwycięzcy konkursu w formie umowy, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do Rozporządzenia.
5. Organizacje pozarządowe, inne podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy przyjmują zlecenie realizacji zadania na zasadach określonych w umowie, a Burmistrz Dobrej zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania odpowiednich środków publicznych
w formie dotacji.
IV. Terminy i warunki realizacji zadania
1. Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r.
2. Warunki realizacji:
1) Zwycięzca konkursu zobowiązany jest do realizacji zadania w sposób ściśle zgodny
z obowiązującym prawem, złożoną przez siebie ofertą, uwzględniając wytyczne Zleceniodawcy, a w szczególności do prowadzenia przejrzystej i wyczerpującej dokumentacji rzeczowo - finansowej.
2) Osoby objęte zadaniem to mieszkańcy Gminy Dobra.
3) Zwycięzca konkursu będzie prowadził odrębny rachunek bankowy na który przekazane zostaną środki publiczne przeznaczone na realizację zadania oraz na którym prowadzone będą wszelkie operacje związane z gospodarowaniem tymi środkami.
4) Zwycięzca konkursu zobowiązany jest do umożliwienia Burmistrzowi Dobrej kontroli realizacji zadania zarówno pod względem rzeczowym jak i finansowym - w każdym czasie, zarówno na wniosek pisemny jak i ustny.
5) Zadanie zostanie zrealizowane własnymi siłami zwycięzcy konkursu chyba, że Burmistrz Dobrej zezwoli na powierzenie części realizacji zadania innemu, wskazanemu przez zwycięzcę konkursu podmiotowi.
V. Opis sposobu przygotowania oferty.
1. Oferta powinna być przygotowana:
1) zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia i zawierać:
2) na piśmie (wydruk komputerowy, druki wypełnione pismem drukowanym lub maszynopis);
3) w języku polskim.
2. Każda strona oferty powinna być ponumerowana i podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania składającego ofertę. Oferta powinna zawierać aktualne dokumenty potwierdzające umocowanie prawne podpisującego.
3. Oferta powinna zostać złożona w szczelnie zamkniętej i opatrzonej adresem oferenta kopercie z dopiskiem „Konkurs ofert na realizacja zadania publicznego, mającego na celu działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym z terenu gminy Dobra w roku 2023.”
VI. Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Dobrej, ul. Rynek 1, 72-210 Dobra do dnia 12.01.2023 r. do godz. 15.30
2. Złożoną ofertę oferent może wycofać wyłącznie przed upływem terminu składania - na wniosek pisemny.
3. Oferty które wpłyną do Burmistrza Dobrej po upływie terminu składania zostaną odesłane oferentowi bez rozpatrzenia.
4. Czas związania ofertą jest liczony od dnia otwarcia i wynosi 30 dni.
VII. Otwarcie i warunki rozpatrzenia ofert
1. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie pozwalającym na zawarcie umowy przed upływem terminu związania ofertą.
2. W celu dokonania oceny złożonych ofert Burmistrz Dobrej powoła komisję konkursową, która przedstawi propozycję oferty najkorzystniejszej.
3. Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy mogą wchodzić w skład komisji konkursowej rozpatrującej oferty, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, biorące udział w konkursie. Wskazanie osób mających wejść w skład komisji konkursowej powinno nastąpić na piśmie, w terminie do 12.01.2023 r., do godz. 15.00, do sekretariatu Urzędu Miejskiego
w Dobrej ul. Rynek 1, 72-210 Dobra. Zgłoszenia złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Oferty które nie spełnią warunków określonych w Ustawie, Rozporządzeniu oraz niniejszym ogłoszeniu o konkursie zostaną odrzucone bez rozpatrzenia. Burmistrz Dobrej zastrzega sobie prawo do pisemnego wezwania oferenta do wyjaśnienia treści oferty.
5. Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Dobrej.
6. Od podjętej decyzji nie przysługuje odwołanie.
7. Ogłoszenie o wyborze ofert zostanie umieszczone na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dobrej oraz na stronach internetowych www.bip.dobragmina.com.pl
i www.dobragmina.pl
VIII. Informacje dodatkowe
1. Wszelkie ogłoszenia oraz informacje dotyczące niniejszego konkursu będą publikowane na bieżąco na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej, na stronie internetowej Gminy: www.dobragmina.pl oraz www.bip.dobragmina.com.pl w zakładce konkursy
2. Wysokość środków przeznaczonych na powyższy cel w 2019 r. wynosiła
21.000,00 zł, 2020 r.- 10.000,00 zł, 2021 r.- 10.000,00 zł, 2022 r.- 13.000,00 zł. Środki te zostały przekazane Doberskiemu Uniwersytetowi Trzeciego Wieku.
3. Wynik konkursu zostanie opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.dobragmina.com.pl ), na stronie internetowej Gminy tj: www.dobragmina.pl na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dobrej.
4. Niniejszy konkurs ogłoszono w dniu: 21.12.2022 r. w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.dobragmina.com.pl, na stronie internetowej gminy www.dobragmina.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Dobrej.
Burmistrz Dobrej
Krzysztof Wrzesień
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |