25 czerwca b.r. Radni obradowali na VIII Sesji Rady Miejskiej. Po przyjęciu spraw regulaminowych rada przystąpiła do podjęcia uchwał. W porządku obrad zaplanowano podjęcie uchwał: - w sprawie absolutorium dla Burmistrza Dobrej za 2014 r., - w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Dobra, - w sprawie powołania Skarbnika Gminy Dobra, - w sprawie ustalenia stopy oprocentowania części ceny sprzedawanej na raty nieruchomości w drodze bezprzetargowej lub w drodze rokowań. Ponadto radni wprowadzili do porządku obrad kolejne cztery projekty uchwał: - w sprawie zmian budżetu gminy Dobra na 2015 r., - w sprawie nieodpłatnego przyjęcia nieruchomości gruntowej niezabudowanej na rzecz Gminy Dobra od Agencji Nieruchomości Rolnej Oddział w Szczecinie, - w sprawie upoważnienia Burmistrza Dobrej do realizacji zadania inwestycyjnego, - w sprawie wydzierżawienia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Dobra. Wszystkie projekty uchwał zgodnie z procedurami uchwałodawczymi zostały poddane głosowaniu (rozstrzygnięcia w komentarzu do podjętych uchwał). W punkcie 3 porządku obrad Burmistrz złożył informację o swojej pracy w okresie między sesjami. Następnie w ramach wolnych wniosków i zapytań poruszono sprawy związane z funkcjonowaniem rady tzn. dostarczaniem materiałów sesyjnych radnym, zwoływaniem komisji rady, przygotowywaniem projektów uchwał, postaw radnych, ponad to omówiono zasady pomocy dla inwalidy – mieszkańca Dobropola, zbliżających się wyborów ławników sądów powszechnych.
Odczytano list Marszałka Senatu RP związany z ćwierćwieczem odrodzenia samorządu terytorialnego. W końcowej fazie dyskusji padło pytanie związane z funkcjonowaniem klubu sportowego „Sarmata”.
Po zakończeniu dyskusji Przewodniczący Rady podziękował radnym i gościom obecnym na posiedzeniu i zakończył obrady VIII Sesji.
KOMENTARZ DO PODJĘTYCH UCHWAŁ
Pierwszą z podejmowanych uchwał była uchwała absolutoryjna. Podstawą procedowania tej uchwały jest sprawozdanie z wykonania budżetu gminy w 2014 r. Ocena wykonania budżetu dokonana przez Regionalną Izbę Obrachunkową jak i Komisję Rewizyjną jest negatywna. Obecny Burmistrz obejmując stanowisko w grudniu 2014 r. nie miał wpływu na wykonanie zeszłorocznego budżetu. Dlatego uchwała przygotowana w oparciu o opinię Komisji Rewizyjnej o niedzielenie absolutorium została w głosowaniu odrzucona – tym samym absolutorium Burmistrzowi zostało udzielone.
Kolejna uchwała dotyczyła odwołania Skarbnika Gminy Dobra. Zgodnie z przepisami Rada Miejska powołuje i odwołuje skarbnika na wniosek Burmistrza. Wniosek taki został złożony, wobec czego RM podjęła odpowiednie procedury ,w wyniku których Skarbnik Gminy Dobra Pan Sławomir Brodniak został odwołany z zajmowanego stanowiska z dniem 25 czerwca 2015 r. Pan Brodniak sprawował stanowisko skarbnika przez 12 lat. Rada Miejska przekazała podziękowanie za jego wieloletnią pracę na rzecz naszej gminy. Następstwem uchwały odwołującej Skarbnika była uchwała powołująca nowego skarbnika. Na stanowisko to Burmistrz zaproponował Panią Agnieszkę Macełko, pracującą dotychczas w Urzędzie Miejskim na stanowisku inspektora w referacie finansowym. Uchwałę w tej sprawie radni podjęli przy jednym głosie wstrzymującym się. Kolejne uchwały (wszystkie przyjęte) budziły zapewne mniej emocji. Uchwalono, że oprocentowanie części ceny sprzedawanej na raty nieruchomości będzie wynosić 3%. Uchwalono zmiany w budżecie na 2015 r. Przyczyną zmian było uzyskanie środków w kwocie 97.577 zł i ich rozdysponowanie. Gmina przejęła nieruchomość na terenie Dobropola – działkę o powierzchni 668m2 z przeznaczeniem na budowę osiedlowej oczyszczalni ścieków. Bezpośrednio z tym zadaniem wiąże się kolejna przyjęta uchwała upoważniająca Burmistrza do realizacji tego zadania inwestycyjnego. Ostatnia podejmowana na VIII Sesji uchwała dotyczyła wydzierżawienia nieruchomości gminnej o pow. 33m2 przy ul. Kościuszki 19 na okres 3 lat i 6 miesięcy z przeznaczeniem na działalność handlową.
Przygotował:
Przewodniczący Rady Miejskiej w Dobrej
Józef Kirejczyk
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |