Na wniosek siedmiorga radnych, zgodnie z art.20 ust.3 ustawy o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady zwołał na 03 grudnia 2015 r. XII Nadzwyczajną Sesję Rady Miejskiej. W porządku obrad poza sprawami proceduralnymi zasadniczym punktem było podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości. Przypomnę, że na poprzedniej sesji (27 listopada b.r.) uchwały nie podjęto, stawki pozostały na dotychczasowym poziomie. W dalszej części obrad, jak na każdej sesji Burmistrz składał informację o swojej pracy w okresie między sesjami. Następnie radni mogli składać interpelacje, wnioski i zapytania. Na wstępie Przewodniczący poinformował, że odpowiedź Burmistrza na interpelacje złożone na piśmie przez radnego K. Łojka nie spełniają wymogu zawartego w paragrafie 61 ust. 4 Statutu Gminy Dobra. Wobec powyższego Przewodniczący w oparciu o cytowany przepis zmuszony jest domagać się odpowiedzi na piśmie. Bezpośrednio po tej wypowiedzi Burmistrz zapewnił, że w najbliższych dniach takiej odpowiedzi udzieli. Radni pytali o tablice informacyjne na przystankach PKS, zgłoszono wniosek o ich odnowienie, ewentualnie aktualizację. Poruszony został istotny problem budowy oczyszczalni osiedlowej w Dobropolu. Burmistrz zaproponował spotkanie z Panią Sołtys oraz przedstawicielami wspólnoty mieszkaniowej celem dokonania dalszych konkretnych ustaleń w sprawie oczyszczalni. Po zakończeniu dyskusji Przewodniczący podziękował radnym oraz pozostałym uczestnikom sesji i zamknął obrady XII Sesji RM.
Przygotował: Przewodniczący RM
w Dobrej
Józef Kirejczyk
KOMENTARZ DO PODJĘTYCH UCHWAŁ
Uchwała w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości była zasadniczym powodem zwołania sesji nadzwyczajnej. Projekt uchwały w tej sprawie był gruntownie dyskutowany podczas obrad poprzedniej sesji. W efekcie, w drodze głosowania odrzucony. Na XII Sesji dyskusja również trwała długo. Można było usłyszeć wiele argumentów za i przeciw zmianie stawek podatkowych. Po wyczerpaniu możliwości wypowiedzenia się przez radnych, którzy chcieli zabrać głos, uchwałę poddano pod głosowanie. Większością głosów uchwała została przyjęta. Szczegóły dotyczące stawek podatków zainteresowani mogą znaleźć w komentarzu do uchwał z poprzedniej sesji.
Druga i ostatnia uchwała wprowadzona pod obrady na zasadzie uzupełnienia porządku dotyczyła zmiany w budżecie na 2015 r. W uchwale tej dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 66.200 zł z działów: działalność usługowa, administracja publiczna, gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększając wydatki o wymienioną kwotę w dziale pomoc społeczna. Uchwała została przyjęta.
Przygotował: Przewodniczący RM
w Dobrej
Józef Kirejczyk
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |