RELACJA Z XIV SESJI RADY MIEJSKIEJ W DOBREJ
Kolejna XIV Sesja Rady Miejskiej odbyła się 29 stycznia 2016 r. Po omówieniu i przyjęciu spraw regulaminowych radni oraz pozostali uczestnicy sesji wysłuchali informacji z działalności Biblioteki Publicznej w Dobrej, przedstawionej przez Panią Dyrektor Małgorzatę Cieślak. Następnie radni przyjęli sprawozdania z prac komisji Rady Miejskiej za rok 2015. Przypomnę, że w Radzie Miejskiej w Dobrej funkcjonują komisje stałe: Rewizyjna - której Przewodniczącym jest Edward Stanisławczyk, Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa - której Przewodniczącym jest Przemysław Gromadzki oraz Społeczna, Oświaty, Kultury i Sportu - której Przewodniczy Przemysław Kerner. Komisje w minionym okresie VII kadencji rady odbyły łącznie 12 posiedzeń samodzielnie oraz 5 posiedzeń wspólnych. Najważniejszym efektem prac Rady są uchwały, do końca 2015 r. Rada Miejska w Dobrej uchwaliła ich 71. Po wysłuchaniu i przyjęciu sprawozdań rada przystąpiła do podejmowania uchwał:
1. w sprawie planu pracy Rady Miejskiej w Dobrej na 2016 rok.
2. w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2016 rok.
3. w sprawie planu pracy Komisji Społecznej, Oświaty, Kultury i Sporu na rok 2016.
4. w sprawie planu pracy Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa na rok 2016.
5. w sprawie określenia zasad udzielania, cofania i zbywania udziałów i akcji.
Burmistrz relacjonując swoją pracę w okresie między sesjami poinformował o:
- spotkaniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawie zabezpieczenia ruin zamku oraz przygotowań do odnowienia „szlaku olbrzymów”,
- spotkaniu z przedstawicielami PKP w sprawie ewentualnego przejęcia przez gminę terenów stacji PKP w Dobrej (problem jest rozważany i nie zapadły jeszcze decyzje czy ten teren gmina przejmie),
- możliwości wykonania prac modernizacyjnych na terenie parku przy ul. Słonecznej przez pracowników skierowanych przez CIS,
- wystąpieniu do Powiatowego Urzędu Pracy o nowe etaty,
- trwającej kontroli NIK w sprawie dowozu dzieci do placówek oświatowych,
- przygotowaniach do przeprowadzenia szkoleń informatycznych dla mieszkańców gminy,
- ogłoszonym konkursie na działalność sportową na terenie gminy,
- rozpatrywaniu nowych koncepcji na rozwiązanie problemu ścieków na wsiach naszej gminy.
W ramach interpelacji, wniosków i zapytań poruszono następujące sprawy:
- radni pytali o przygotowania do realizacji programu rządowego 500+. Kierownik OPS Pani Anna Kowalczyk poinformowała, że trwają przygotowania, program rusza 01 kwietnia br. a wstępne szacunki określają, że na terenie naszej gminy program obejmie ponad 1000 dzieci.
- problemy z realizacją inwestycji osiedlowej oczyszczalni ścieków w Dobropolu, aktualnie trwają negocjacje z Agencją Własności Rolnych Skarbu Państwa w sprawie działki przewidzianej na inwestycję,
- przygotowań do spotkania z Komendantem Wojewódzkim Policji w sprawie bezpieczeństwa na terenie naszej gminy i możliwości przywrócenia Posterunku Policji w Dobrej,
- problemy wsi zgłoszone przez sołtysów.
Po wyczerpaniu porządku obrad XIV Sesji RM Przewodniczący podziękował wszystkim obecnym za udział i zamknął obrady.
Przewodniczący RM w Dobrej
Józef Kirejczyk
KOMENTARZ DO PODJĘTYCH UCHWAŁ
Pierwsze cztery projekty uchwał dotyczą planów pracy Rady Miejskiej w Dobrej i jej Komisji na 2016 rok. Plany pracy zostały przyjęte uchwałami - ich treść wyborcy mogą poznać „zaglądając” na stronę internetową Biuletynu Informacji Publicznej lub odwiedzając biuro Rady Miejskiej. Piąta a jednocześnie ostatnia na tej sesji uchwała dotyczy zasad udzielania, cofania i zbywania udziałów i akcji. Projekt tej uchwały był zdjęty z porządku obrad poprzedniej sesji, gdyż niektóre zapisy budziły wątpliwości radnych. Po kolejnych analizach radni zdecydowali zmienić § 5 ust. 3 - który brzmiał „zbycie pakietu udziałów, stanowiącego więcej niż 25% kapitału zakładowego spółki, wymaga odrębnej uchwały Rady, podjętej przed zawarciem umowy przeniesienia prawa własności udziałów” w ten sposób, że wykreślono fragment „stanowiącego więcej niż 25% kapitału”. Po tej poprawce uchwała została przyjęta przez Radę.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Józef Kirejczyk
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |