Urząd Miejski w Dobrej informuje, że rozpoczyna realizację projektu mającego na celu opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Dobra.
Pierwszym etapem będzie przeprowadzenie inwentaryzacji źródeł niskiej emisji na terenie Gminy poprzez zebranie wyselekcjonowanych i usystematyzowanych informacji na temat sposobów ogrzewania budynków i przygotowywania ciepłej wody użytkowej, a także ogólnych danych o budynkach, celem określenia ilości zanieczyszczeń emitowanych do środowiska. Inwentaryzacji poddane będą wybrane posesje i obiekty na terenie Gminy.
Kolejnym etapem, a tym samym celem projektu jest opracowanie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Dobra, a także stworzenie bazy danych zawierającej informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią na terenie Gminy oraz oszacowanie ilości emitowanych gazów cieplarnianych.
W celu usprawnienia działań związanych z pozyskaniem informacji o stosowanych źródłach ciepła oraz zużyciu energii na terenie Gminy, Burmistrz Dobrej zlecił inwentaryzację oraz opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej firmie Green Key Joanna Masiota-Tomaszewska. W dniach 7 - 8 lipca 2016 r. odbędzie się inwentaryzacja na terenie Gminy. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych w wyznaczonym terminie, inwentaryzatorzy mogą pojawić się na posesjach również w sobotę 9 lipca.
Inwentaryzację będą przeprowadzać ankieterzy posiadający upoważnienie Burmistrza Dobrej, dlatego też prosi się mieszkańców i zarządców obiektów o udzielanie wszystkich niezbędnych informacji, które pozwolą na inwentaryzację w celu utworzenia bazy danych i opracowania Planu Gospodarki Niskoemisyjnej oraz nie utrudnianie ankieterom pracy. W związku z tym, zwracamy się z uprzejmą prośbą do właścicieli i zarządców nieruchomości o współpracę z osobami, które będą pracować w terenie i pomoc w wypełnieniu ankiety inwentaryzacyjnej.
Wyniki tych prac posłużą do określenia potrzeb w zakresie likwidacji urządzeń grzewczych opalanych paliwem stałym będących źródłem niskiej emisji i zastąpienia ich przez urządzenia bardziej ekologiczne i energooszczędne.
W Urzędzie Miejskim w Dobrej można pozyskać informacje na temat projektu, pod numerem telefonu (91) 39 14 538 wew. 114, kontakt z Panią Agnieszką Witkowską i Panem Sebastianem Kuranem.
Ankieterzy przeprowadzający inwentaryzację będą mieć ze sobą imienne upoważnienie wystawione przez Burmistrza Dobrej. Ankieterzy będą pracować w godzinach 9.00 – 18.00.
O kolejnym etapach realizacji projektu będziemy Państwa informować na bieżąco.
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |