3 czerwca - odbyła się sesja Rady Miejskiej, na której pan burmistrz Piotr Hebda złożył wniosek o odwołanie Sławomira Brodniaka ze stanowiska skarbnika Miasta i Gminy Dobra. Przy braku większości bezwzględnej (liczba głosów za wnioskiem była mniejsza od sumy głosów przeciw i wstrzymujących się), rada oddaliła wniosek do rozpatrzenia na wspólnym posiedzeniu komisji.
Przy uporządkowanym - terenie na ul. Mickiewicza został oczyszczony odcinek naszej rzeczki „Dobrzenicy”. Na wizję lokalną zaprosiliśmy firmę świadczącą usługi melioracyjne, w celu dekoracyjnego zabezpieczenia brzegów faszyną. Właściciel firmy przedstawił nam swoją propozycję. Jednak do końca czerwca wstrzymujemy się z tym rozwiązaniem, ponieważ pojawiła się możliwość zrealizowania tej mikro inwestycji przez Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych.
11 czerwca - wizja lokalna burmistrza w celu oględzin budynków gminnych nadających się do rozbiórki na terenie miasta. Wnioski- problem należy rozwiązać systemowo, każdego roku próbować zarezerwować środki w budżecie na demontaż takich budynków, co w widoczny sposób uporządkuje przestrzeń urbanistyczną miasta.
Gmina składa wniosek do PKS Gryfice o zwrot naszych pojazdów, w sposób nieprawnie przetrzymywanych przez 17 miesięcy. Dotyczy to pojazdów LDV (bus) oraz Autosan „żaczek”, które zgodnie z umową dzierżawy zakończoną 31 grudnia 2013 roku powinny zostać przekazane w naszej siedzibie wraz z protokołem odbioru.
16 czerwca - spotkanie z dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych w Szczecinie Robertem Zborowskim. Rozmowy dotyczyły wydzielenia działki pod budowę oczyszczalni ścieków w Dobropolu i przekazanie jej wraz z działką drogową na istniejącym osiedlu, po dawnym PGR. Wystąpiliśmy również z wnioskiem o przekazanie na własność gminy z zasobów agencji, terenu cmentarza rodziny Diest, który stanowi element historyczny, naszego „Szlaku Olbrzymów”. Również poruszyliśmy temat dzikich wysypisk śmieci na terenie agencyjnym, w miejscowości Grzęzno. Wszystkie postulaty zostały zaakceptowane, przygotowujemy całą dokumentację na przejęcie terenów. W kwestii wysypisk, dzierżawcy zostaną zobligowani do posprzątania terenu. Z naszej strony została wysłana dokumentacja zdjęciowa wraz z oficjalnym wnioskiem urzędowym. Monitujemy działania agencji w tej sprawie.
Przyjazd przedstawicieli 5. Pułku Inżynieryjnego ze Szczecina na oględziny terenu nad jeziorem Dobre, celem budowy pomostu. Został uzgodniony termin realizacji przedsięwzięcia na miesiąc wrzesień.
17 czerwca - budowa ogrodzenia na plaży miejskiej j. Dobre. Montaż blokady w strefie wjazdu dla pojazdów uprzywilejowanych. Liczymy na poszanowanie naszego wspólnego dobra.
Remont ulicy 3-go Maja- obsadzanie krawężników, budowa miejsc postojowych, przygotowanie odcinka drogi do wylania nakładki między ulicą Piłsudskiego a ulicą Kilińskiego. Remont nadzoruje Zarząd Dróg Powiatowych w Łobzie.
W drugiej dekadzie czerwca rozstrzygnięto w drodze konkursu nabór na stanowisko referenta w Urzędzie Stanu Cywilnego. Objęła to stanowisko pani Beata Wojna. Również w tym samym okresie burmistrz powołał panią Monikę Kukiełkę, na stanowisko specjalisty ds. pozyskiwania funduszy europejskich.
22 czerwca- wizyta Zachodniopomorskiego Konserwatora Zabytków Ewy Staneckiej. Rozmowy z burmistrzem dotyczyły zagospodarowania terenów m.in. przy ul. Mickiewicza i ul. A. Krajowej. Chodzi o budowę wiaty autobusowej wraz z zatoką najazdową dla pojazdów oraz parkingu przy bloku Spółdzielni Mieszkaniowej „Gardno”.
Przygotował: Tomasz Krzyżanowski
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |