Szanowni Mieszkańcy gminy Dobra,
Jeśli mają Państwo wątpliwości lub pytania dotyczące nowego systemu i sposobu naliczania opłat za gospodarowanie odpadami, który zostanie uruchomiony w dniu 1 lipca br. prosimy Was o korzystanie z funkcjonalności naszej strony, i pod tym artykułem zadawać pytania, które następnie trafią do pracowników urzędu; Agnieszka Witkowska i Sebastian Kuran niezwłocznie odpowiedź opublikują pod tym tekstem.
Dążymy do tego, aby nasza witryna stała się kompendium wiedzy dla mieszkańców, pytania i odpowiedzi będą również publikowane w następnych numerach Wiadomości Doberskich.
Strona jest moderowana, z uwagi na to, pytania nie będą ukazywały się bezpośrednio po wysłaniu ale dopiero wraz z przygotowaną przez pracowników odpowiedzią. Jednocześnie informujemy, iż będziemy publikować jedynie pytania dotyczące problematyki systemu gospodarowania odpadami, natomiast opinie, skargi oraz uwagi prosimy kierować bezpośrednio do Urzędu Miejskiego w Dobrej.
Burmistrz Dobrej
Barbara Wilczek
Więcej na temat systemu i opłat można przeczytać TU>>>
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Pani Małgorzata napisała:
W jaki sposób zapewnione będą worki na segregowane śmieci i jaka będzie częstotliwość wywożenia? Jaki będzie koszt worków na segregowane śmieci i skąd będzie wiadomo, że to moje?
Odpowiedź:
Zgodnie z podjętym „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra”, przez Radę Miejskiej w Dobrej w dniu 30.01.2013 r. , właściciel nieruchomości jest zobowiązany we własnym zakresie do wyposażenia nieruchomości w pojemniki lub worki, odpowiednio oznakowane do prowadzenia selektywnej zbiórki (§3 pkt 2).
Odpady zbierane selektywnie przez osoby zamieszkałe, odbierane będą przez przedsiębiorcę wybranego w drodze przetargu nieograniczonego, który będzie świadczył usługi w tym zakresie. Właściciel nieruchomości będzie miał obowiązek wystawić pojemniki, w terminie określonym w harmonogramie, przed wejściem na teren nieruchomości lub udostępnić przy wejściu od strony ulicy (§3 pkt 7).
Częstotliwość odbioru odpadów uzależniona będzie od charakteru zabudowy mieszkaniowej. Jednak ustalono minimalną częstotliwość odbioru odpadów komunalnych oraz objętość pojemników dla poszczególnych rodzajów nieruchomości (§10 pkt 1):
Lp |
Rodzaj posesji lub lokalu |
Pojemniki |
Pojemniki |
Częstotliwość dla kolumny 3 i 4 |
1 |
Dla budownictwa mieszkalnego wielorodzinnego miejskiego |
1,1 m3 / każde 12 mieszkań |
1,1 m3 / każde 12 mieszkań |
1 raz |
2 |
Dla budownictwa mieszkalnego rozproszonego miejskiego |
0,11 m3 |
0,11 m3 |
2 razy w miesiącu |
3 |
Dla budownictwa mieszkalnego rozproszonego wiejskiego |
0,11 m3 |
0,11 m3 |
2 raz |
4 |
Dla lokali handlowych o powierzchni całkowitej powyżej 50 m2 - branży spożywczej, owocowo-warzywnej, wielobranżowej |
0,11 m3 |
0,11 m3
|
2 razy
|
5 |
Dla lokali handlowych o powierzchni całkowitej do 50 m2 włącznie - branży spożywczej, owocowo-warzywnej, wielobranżowej |
0,11 m3 |
0,11 m3 |
1 raz w miesiącu
|
6 |
Dla lokali handlowych innych branż oraz aptek |
0,11 m3 |
0,11 m3 |
1 raz w miesiącu |
7 |
Dla kiosków (Ruch) i usług biurowych |
0,11 m3 |
0,11 m3 |
1 raz w miesiącu |
8 |
Dla szkół, przedszkoli, urzędów i instytucji |
1,1 m3 |
1,1 m3 |
1 raz na tydzień |
9 |
Dla zakładów produkcyjnych typu piekarnia, cukiernia, itp. |
1,1 m3 |
1,1 m3 |
1 raz na tydzień |
10 |
Dla potrzeb remontowych mieszkańców oraz odpadów wielkogabarytowych |
Kontenery o pojemności od 2 m3 |
Kontenery o pojemności od 2 m3 |
wg zgłoszonych potrzeb |
11 |
Inne wyżej nie wymienione |
wg uzgodnień |
wg uzgodnień |
wg uzgodnień |
Odpowiedzi udzieliła: Agnieszka Witkowska i Sebastian Kuran
TELEFONY ALARMOWE:
Pogotowie Ratunkowe |
999 |
Straż Pożarna |
998 91 39 74 026 91 39 70 944 |
Policja w Dobrej fax Policja - Łobez Dyżurny |
91 56 15 572 91 56 15 575 997 91 56 15 511 |